Tuesday, June 28, 2011

Life at CFS : Prep & Tech Taaruf Week 2011/2012

Assalamu'alaikum.

     Alhamdulillah, akhirnya sempat jugak aku update bende blog ni.Sejak kebelakangan ini memang sentiasa berperang masa, untuk melaksanakan amanah yang diberikan sampai tak sempat pon nak jenguk benda ni. Teringat kata-kata As-Syahid Imam Hasan Al-Banna, 
"Al-wajibaat akthar minal auqat." 
 (laptop tak install font Arab lepas format hari tu. Sabor je la). Maksudnye?
Boleh tanye Mr. Google. InsyaAllah, dia akan jawab.

     Setelah sekian lama tak bersua muka dengan benda ni, banyak yang ingin ku ceritakan tapi mungkin dah lama tak buat bende meng'update' blog ni, skill penulisan ku makin berkarat (macam la dulu boleh tulis dengan baik).So, faham-faham je la kalau ayat yang aku guna ni susah tok korang nak faham sebab dah 2 tahun tak belajar BM kot.

     Ok, start dengan aku masuk kembali ke camperghh kampus UIA PJ. Mai daftar 2 minggu awal, memang terbaek r aku ni. Nak kata bersemangatnya aku nak belajar ni. Cehhh, tak de la. Sebenarnya aku terpilih (the chosen one) tuk jadi comittee Minggu Orentasi / Taaruf Week khas nak sambut budak-budak new intake 2011/2012 , lebih & kurang 3000 orang. WOW! So, masuklah aku dalam femly Prep n Tech. Apa tu Prep n Tech? Short form for Preparation & Technical. Walaupun bukan pilihan ku & aku rasa bukan pilihan orang lain juga untuk masuk biro Prep n Tech ni, tapi redha je la. Ada hikmahnya. Menjadi ahli femly Prep n Tech ni banyak mengajar diriku. Kalau nak list semua pengajaran tu, aku rase kena bukak post baru ( nak kata banyaknya pengajaran yang aku dapat).

 Prep & Tech Family

     Aku rasa tak perlu cerita satu persatu apa yang dah jadi sepanjang 2 minggu aku buat kerja tu. Tapi antara event yang aku tak dapat lupa ialah:
1- Nak cari short form tuk Prep n Tech. Macam-macam idea yang keluar. Dari nama jenama sabun sampai la jenama makanan. Pre-tech Pretty, Panic Crew, & banyak lagi ( aku pon dah lupa, sebab banyak sangat). Tapi akhirnya tetap gak dengan nama Prep n Tech... Hahaha


2. Dapat OR yang ada kerusi yang boleh berpusing (studio AED). Yang peliknya, semua orang masa tu cam sefahaman Wehdatul Fikr pulak. Semua duk main dengan benda ajaib tu. Lepas pusing 360 degree, main naik turun pulak.
 OR yang istimewa

 Beristirehat di atas kerusi 'ajaib'

3. Merasai pengalaman naik lori macam pelarian.

     Banyak lagi event yang tak sempat tuk aku kongsi sepanjang aku berada dalam femly Prep n Tech ni.
More story pasai Prep n Tech??

 



     Haa... yang tu baru cerita pasal Taaruf Week, tak masuk lagi cerita- cerita lain. Nak tau?

~TUNGGU~

p/s- mencuri masa.InsyaAllah, bersua lagi....

0 comments:

 
;